Migracijos departamentas įgyvendina projektą „Diegti prieinamesnes, greitesnes, klientų poreikius atitinkančias migracijos paslaugas, naudojant inovatyvius technologinius sprendimus“ Nr. 02-087-P-0001.
Numatomos veiklos
Viešųjų institucijų teikiamų elektroninių paslaugų brandos lygio kėlimas. Įgyvendinus projektą bus įdiegti inovatyvūs technologiniai sprendimai, skirti skaitmeninių paslaugų kokybės ir veiklos procesų efektyvumo didinimui.
Projektu sprendžiamos problemos
Migracijos departamento aptarnaujamų asmenų ir priimamų sprendimų kiekis sparčiai didėja. 2022 m. aptarnauta daugiau nei 1,26 mln. klientų. Lietuvos piliečiams išduota beveik 669,5 tūkst. pasų ir asmens tapatybės kortelių (2021 m. – 458,4 tūkst., 2020 m. – 375,8 tūkst.), užsieniečiams –153,7 tūkst. leidimų gyventi ir nacionalinių vizų (2021 m. – 65 tūkst., 2020 m. – 51,5 tūkst.). Migracijos departamento skambučių centras telefonu ir el. paštu aptarnavo 445,6 tūkst. piliečių ir užsieniečių (2021 m. – 275,7 tūkst., 2020 m. – 259,4 tūkst.). Spartų leidimų laikinai gyventi išdavimo augimą 2022 m. lėmė karo pabėgėlių iš Ukrainos antplūdis, įprastai kasmet stebimas apie 30 proc. imigracijos augimas.
Migracijos departamentas paslaugas teikia visoje Lietuvos teritorijoje, taip pat iš viso 46 užsienio valstybėse per išorės paslaugų teikėją priima prašymus ir išduoda e. rezidento korteles, leidimus laikinai gyventi bei nacionalines vizas.
Siekdamas gerinti klientų aptarnavimo kokybę, 2019 m. Migracijos departamentas įdiegė Lietuvos migracijos informacinę sistemą MIGRIS – į e. erdvę perkėlė visas užsieniečiams teikiamas migracijos paslaugas bei vidinius procesus (prašymų nagrinėjimas bei sprendimų priėmimas), 2021 m. pradžioje sukūrė vieningo užsieniečių identifikavimo Lietuvoje kodo (ILTU) sprendimą, sudarė prielaidas užsieniečiams naudotis Lietuvos institucijų užsieniečiams teikiamomis e. paslaugomis (e. rezidento kortelė), įgyvendino Ukrainos karo pabėgėliams išduodamo skaitmeninio leidimo sprendimą,
2022 m. Migracijos departamentas pasiūlė naujas paslaugas piliečiams (dokumentų pristatymas kliento nurodytu adresu per kurjerį, asmens dokumento užsakymas fiziškai neatvykus), į MIGRIS perkėlė ir piliečių asmens dokumentų užsakymo procesus.
Sparčiai didėjant klientų srautui ir keičiantis migracijos politiką reglamentuojančių teisės aktų nuostatoms, sukurtų ir įdiegtų skaitmeninių sprendimų nepakanka, siekiant užtikrinti tinkamą ir kokybišką migracijos paslaugų teikimą.
Pagrindinė projektu sprendžiama problema – nepakankama Migracijos departamento teikiamų skaitmeninių paslaugų kokybė ir prieinamumas bei inovatyvių sprendimų, susijusių su prašymų apdorojimu ir sprendimų priėmimu MIGRIS, trūkumas.
Projekto tikslas – gerinti klientų aptarnavimo kokybę, diegiant inovatyvius technologinius sprendimus.
Įgyvendinant projektą keliami 2 uždaviniai:
Projekto biudžetas – 2 997 845,68 EUR
Projektas finansuojamas 2021‒2027 metų Europos Sąjungos fondų ir (arba) Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.
Projekto veiklų vykdymo pabaiga: 2026-04-30
Atnaujinimo data: 2024-01-19