MIGRACIJOS DEPARTAMENTO
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
PILIETYBĖS SKYRIAUS VEDĖJAS
Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas vykdo šias funkcijas:
- organizuoja, planuoja ir kontroliuoja skyriaus darbą, siekdamas užtikrinti skyriui pavestų uždavinių ir funkcijų vykdymą;
- atsako už skyriui pavestų uždavinių ir funkcijų vykdymą, kad būtų tinkamai įgyvendinama valstybės politika pilietybės ir migracijos klausimais;
- pagal savo kompetenciją užtikrina, kad skyriuje būtų vykdomi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimai;
- analizuoja teisės aktų Lietuvos Respublikos pilietybės, laisvo asmenų judėjimo Europos Sąjungoje klausimais taikymo praktiką, teikia pastabas ir pasiūlymus, rengia ir dalyvauja rengiant teisės aktų projektus šiais klausimais, o Migracijos departamento direktoriaus pavedimu – ir kitose institucijose, taip pat teikia pastabas ir pasiūlymus dėl teisės aktų projektų, gautų iš kitų institucijų, kad būtų užtikrinamas skyriaus veiklos sritį reglamentuojančių teisės aktų įgyvendinimas;
- bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Vidaus reikalų ministerija) administracijos padaliniais ir jai pavaldžiomis įstaigomis, Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos Konsuliniu departamentu, Lietuvos Respublikos diplomatinėmis atstovybėmis ir konsulinėmis įstaigomis, Pasaulio lietuvių bendruomenės valdyba, nevyriausybinėmis organizacijomis, užsienio šalių institucijomis, kad būtų užtikrintas skyriui pavestų funkcijų vykdymas;
- dalyvauja rengiant Lietuvos Respublikos pozicijų projektus ir organizuoja suderintų Lietuvos Respublikos pozicijų pristatymą Europos Sąjungos Tarybos ir Europos Komisijos komitetuose ir darbo grupėse, taip pat dalyvavimą Europos Sąjungos Tarybos ir Europos Komisijos įsteigtų darbo grupių ir komitetų laisvo asmenų judėjimo Europos Sąjungoje klausimais veikloje, kad būtų užtikrintas skyriui pavestų funkcijų vykdymas;
- organizuoja ir kontroliuoja fizinių ir juridinių asmenų pareiškimų, prašymų ir skundų skyriaus kompetencijos klausimais nagrinėjimą, kad būtų įgyvendinami skyriaus veiklos sritį reglamentuojantys teisės aktai ir suteikiama informacija pagal kompetenciją;
- priima sprendimus išduoti (pakeisti) Teisę atkurti Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantį pažymėjimą ar Lietuvių kilmę patvirtinantį pažymėjimą ir pasirašo šiuose pažymėjimuose;
- organizuoja asmens be pilietybės kelionės dokumentų išdavimą ir keitimą migracijos padaliniuose, kad būtų užtikrintas skyriui pavestų funkcijų vykdymas;
- organizuoja pažymų, patvirtinančių Europos Sąjungos valstybės narės piliečių teisę laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, išdavimą ir keitimą, Europos Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo laikinai ar nuolat gyventi šalyje kortelės išdavimą ir pakeitimą migracijos padaliniuose, kad būtų tinkamai vykdomi teisės aktų reikalavimai;
- organizuoja interesantų priėmimą skyriaus veiklos klausimais Migracijos departamente, kad būtų užtikrintas skyriui pavestų funkcijų vykdymas;
- organizuoja priesaikos Lietuvos Respublikai procedūrą, kai asmuo pageidauja prisiekti Lietuvos Respublikai Vidaus reikalų ministerijoje;
- organizuoja metodinės medžiagos, informacinių ir kitų dokumentų rengimą, teikia metodinę ir praktinę pagalbą apskričių vyriausiesiems policijos komisariatams (toliau – teritorinės policijos įstaigos), Lietuvos Respublikos diplomatinėms atstovybėms ir konsulinėms įstaigoms (toliau – konsulinės įstaigos) skyriaus kompetencijos klausimais, kad būtų tinkamai įgyvendinami skyriaus veiklos sritį reglamentuojantys teisės aktai;
- vyksta į komandiruotes Lietuvoje ir užsienyje, kad būtų atstovaujama Migracijos departamentui skyriaus kompetencijos klausimais;
- dalyvauja vykdant konsulinių įstaigų ir teritorinių policijos įstaigų valstybės tarnautojų mokymus, stažuotes, kvalifikacijos kėlimą, kad būtų keliama valstybės tarnautojų kvalifikacija;
- prireikus naudojasi valstybinės įmonės Lietuvos Respublikos gyventojų registru (toliau – Gyventojų registras), Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registru, Ieškomų asmenų, neatpažintų lavonų ir nežinomų bejėgių asmenų žinybiniu registru, Prevencinių poveikio priemonių taikymo registru, Administracinių nusižengimų registru, Lietuvos nacionaline antrosios kartos Šengeno informacine sistema, Užsieniečių registru, Interpolo generalinio sekretoriato duomenų baze, taip pat Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos informacine sistema, teikia duomenis Gyventojų registrui apie asmenų turimą Lietuvos Respublikos pilietybę ar jos netekimą bei apie asmenų turimą kitos valstybės pilietybę, kad būtų vykdomos skyriui priskirtos funkcijos;
- pasirašo parengtus kitoms institucijoms Lietuvoje ir užsienyje paklausimus, raštus, pranešimus, pažymas, atsakymus į institucijų paklausimus ir kitus dokumentus skyriaus kompetencijos klausimais, kad būtų užtikrintas skyriaus veiklos sritį reglamentuojančių teisės aktų įgyvendinimas ir plėtojamas bendradarbiavimas su tarptautinėmis organizacijomis, kitomis institucijomis Lietuvoje ir užsienyje;
- tvarko duomenis, susijusius su skyriaus kompetencijos klausimais, vietinėse duomenų bazėse ir Užsieniečių registre;
- atsako už antspaudo su Lietuvos valstybės herbu saugojimą ir naudojimą;
- teikia pasiūlymus Migracijos departamento direktoriui dėl skyriaus pareigybių sąrašo, skyriaus valstybės tarnautojų, skatinimo ar tarnybinių nuobaudų skyrimo, vertina skyriaus valstybės tarnautojų veiklą;
- nesant Migracijos departamento direktoriaus, Migracijos departamento pavedimu atlieka jo funkcijas, kad būtų užtikrintas sklandus departamento darbas;
- vykdo kitus Migracijos departamento direktoriaus pavedimus, kad būtų įgyvendinamas Migracijos departamento strateginis tikslas.
Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
- turėti aukštąjį universitetinį socialinių ar humanitarinių mokslų studijų srities išsilavinimą (magistro kvalifikacinį laipsnį);
- turėti ne mažesnę kaip 3 metų viešojo administravimo srities, iš jų – ne mažesnę nei 1 metų pilietybės ar migracijos srities darbo patirtį;
- išmanyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, Europos Sąjungos teisės aktus, tarptautinius dokumentus ir kitus teisės aktus Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos pilietybės, asmenų be pilietybės skaičiaus mažinimo ir kitus migracijos klausimus, taip pat valstybės tarnybos klausimus;
- mokėti valdyti, kaupti, sisteminti, analitiškai vertinti ir apibendrinti informaciją, problemas ir rengti išvadas, pažymas, gebėti sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu;
- gebėti planuoti ir organizuoti skyriaus veiklą, išmanyti strateginį planavimą ir bendruosius vadybos principus.
- mokėti dirbti su „Microsoft Windows“ operacinėmis sistemomis ir „Microsoft Office“ raštinės programų paketu;
- mokėti anglų ar rusų kalbas B2 lygiu;
- atitikti teisės aktuose nustatytus reikalavimus, būtinus išduodant leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma ,,Slaptai“.