MIGRACIJOS DEPARTAMENTO
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
IMIGRACIJOS SKYRIAUS VEDĖJAS
Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas vykdo šias funkcijas:
- organizuoja, planuoja ir kontroliuoja skyriaus darbą, siekdamas, kad būtų užtikrintas skyriui pavestų uždavinių ir funkcijų vykdymas;
- atsako už skyriui pavestų uždavinių ir funkcijų vykdymą, kad būtų tinkamai įgyvendinama valstybės politika užsieniečių teisinės padėties klausimais;
- pagal savo kompetenciją užtikrina, kad skyriuje būtų vykdomi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimai;
- siekdamas užtikrinti skyriaus veiklos sritį reglamentuojančių teisės aktų įgyvendinimą, pagal skyriaus kompetenciją priima sprendimus išduoti, pakeisti leidimus laikinai gyventi, išskyrus atvejus, nustatytus Įstatymo 40 straipsnio 1 dalies 8, 9 ir 10 punktuose, išduoti leidimus nuolat gyventi, atsisakyti išduoti, pakeisti leidimus laikinai gyventi ir atsisakyti išduoti leidimus nuolat gyventi, išskyrus sprendimus, susijusius su kelių Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Migracijos departamentas) skyrių kompetencija, ir sprendimus, priimamus tuo pagrindu, kad užsieniečio gyvenimas Lietuvos Respublikoje gali grėsti valstybės saugumui, viešajai tvarkai ar žmonių sveikatai, išduoti vizas, atsisakyti išduoti vizas, pratęsti (nepratęsti) Šengeno vizų galiojimo laiką, panaikinti leidimus laikinai gyventi Įstatymo 40 straipsnio 5 dalies atveju, kai priimamas sprendimas išduoti naują leidimą laikinai gyventi, panaikinti nacionalines vizas, išduotas tuo pagrindu, kad užsienietis yra pateikęs prašymą išduoti, pakeisti leidimą gyventi ir nutraukiamas prašymo išduoti, pakeisti leidimą gyventi nagrinėjimas arba priimamas sprendimas atsisakyti išduoti, pakeisti leidimą gyventi, leisti (neleisti) pakeisti darbdavį, išduoti, pakeisti vietinio eismo per sieną leidimus, atsisakyti išduoti, pakeisti vietinio eismo per sieną leidimus, pratęsti prašymo nagrinėjimo terminą, pratęsti (nepratęsti) sprendimo galiojimo laiką, nutraukti prašymo nagrinėjimą;
- organizuoja vizų, leidimų laikinai ir nuolat gyventi išdavimą ir keitimą, kad būtų tinkamai vykdomi teisės aktų reikalavimai;
- dalyvauja rengiant teisės aktų skyriaus kompetencijos klausimais projektus, taip pat prisideda prie Migracijos departamentui pavestų rengti teisės aktų ir kitų dokumentų projektų rengimo, kad būtų tobulinama užsieniečių teisinę padėtį reglamentuojanti teisinė bazė;
- analizuoja migracijos procesus ir teikia pasiūlymus Migracijos departamento direktoriui, kad būtų tobulinamas teisinis užsieniečių teisinės padėties klausimų reglamentavimas bei laiku pašalinami esamo reglamentavimo trūkumai bei problemos;
- organizuoja ir kontroliuoja fizinių ir juridinių asmenų pareiškimų, prašymų ir skundų skyriaus kompetencijos klausimais nagrinėjimą, kad būtų įgyvendinami skyriaus veiklos sritį reglamentuojantys teisės aktai ir suteikiama informacija pagal kompetenciją;
- bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos padaliniais, kitomis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijomis bei įstaigomis, nevyriausybinėmis organizacijomis, užsienio valstybių institucijomis bei tarptautinėmis organizacijomis, spręsdamas užsieniečių teisinės padėties Lietuvos Respublikoje klausimus, kad būtų gaunama ir suteikiama informacija pagal skyriaus kompetenciją ir plėtojamas bendradarbiavimas;
- organizuoja interesantų priėmimą skyriaus veiklos klausimais Migracijos departamente, kad būtų užtikrinamas skyriui pavestų funkcijų vykdymas;
- organizuoja metodinės medžiagos, informacinių ir kitų dokumentų rengimą, teikia metodinę ir praktinę pagalbą apskričių vyriausiųjų policijos komisariatų migracijos padaliniams (toliau – migracijos padaliniai), Lietuvos Respublikos diplomatinėms atstovybėms ir konsulinėms įstaigoms (toliau – konsulinės įstaigos) skyriaus kompetencijos klausimais, kad būtų tinkamai įgyvendinami skyriaus veiklos sritį reglamentuojantys teisės aktai;
- konsultuoja migracijos padalinius bei konsulines įstaigas užsieniečių teisinės padėties Lietuvos Respublikoje klausimais, kad būtų užtikrinamas tinkamas skyriaus veiklos sritį reglamentuojančių teisės aktų įgyvendinimas;
- tikrina, kaip migracijos padaliniai laikosi Lietuvos Respublikos įstatymų, vykdo Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, vidaus reikalų ministro įsakymus ir kitus teisės aktus, susijusius su valstybės politikos migracijos srityje, įgyvendinimu, rengia pažymas dėl migracijos padalinių veiklos, kad būtų užtikrintas tinkamas jų veiklos sritį reglamentuojančių teisės aktų įgyvendinimas;
- dalyvauja vykdant konsulinių įstaigų ir migracijos padalinių valstybės tarnautojų mokymus, stažuotes, kvalifikacijos kėlimą, kad būtų keliama valstybės tarnautojų kvalifikacija;
- organizuoja saugiųjų (numeruotųjų) dokumentų blankų ir kitų dokumentų saugojimą ir atsako už šių dokumentų saugojimą, jų tinkamą panaudojimą, kad būtų vykdomi šią sritį reglamentuojančių teisės aktų reikalavimai;
- prireikus naudojasi Lietuvos Respublikos gyventojų registru, Lietuvos Respublikos adresų registru, Juridinių asmenų registru, Nekilnojamojo turto registru, Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registru, Ieškomų asmenų, neatpažintų lavonų ir nežinomų bejėgių asmenų žinybiniu registru, Prevencinio poveikio priemonių taikymo registru, Administracinių teisės pažeidimų registru, Lietuvos nacionaline antrosios kartos Šengeno informacine sistema, Užsieniečių registru, Lietuvos nacionaline vizų informacine sistema, Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir kitais registrais bei informacinėmis sistemomis, kad būtų vykdomos skyriui priskirtos funkcijos;
- pasirašo parengtus kitoms institucijoms Lietuvoje ir užsienyje paklausimus, raštus, pranešimus, pažymas, atsakymus į skundus, pareiškimus, institucijų paklausimus ir kitus dokumentus skyriaus kompetencijos klausimais, kad būtų užtikrinamas skyriaus veiklos sritį reglamentuojančių teisės aktų įgyvendinimas ir plėtojamas bendradarbiavimas su tarptautinėmis organizacijomis, kitomis institucijomis Lietuvoje ir užsienyje;
- vyksta į komandiruotes Lietuvoje ir užsienyje, kad būtų atstovaujama Migracijos departamentui skyriaus kompetencijos klausimais;
- atstovauja Lietuvai Europos Sąjungos Tarybos ir Komisijos darbo grupėse ir komitetuose, užsienio valstybių institucijose skyriaus kompetencijos klausimais, dalijasi geriausia praktika užsieniečių teisinės padėties klausimais, kad būtų užtikrinamas Lietuvos Respublikos tinkamas atstovavimas skyriaus kompetencijos klausimais;
- teikia pasiūlymus Migracijos departamento direktoriui dėl skyriaus pareigybių sąrašo, skyriaus valstybės tarnautojų bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, skatinimo ar tarnybinių nuobaudų
- nesant Migracijos departamento direktoriaus, vidaus reikalų ministro pavedimu atlieka jo funkcijas;
- vykdo kitus Migracijos departamento direktoriaus vienkartinio pobūdžio pavedimus, kad būtų įgyvendinamas Migracijos departamento strateginis tikslas.
Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
- turėti aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą išsilavinimą;
- turėti ne mažesnę kaip 3 metų darbo ir ne mažesnę kaip 1 metų praktinio darbo užsieniečių teisinės padėties Lietuvos Respublikoje klausimais patirtį;
- būti susipažinusiam su Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, taip pat su tarptautiniais dokumentais, Europos Sąjungos teisės aktais, reglamentuojančiais migracijos klausimus;
- būti susipažinusiam su Lietuvos Respublikos pozicijų ir Europos Sąjungos institucijų darbo organų susitikimų ataskaitų rengimo reikalavimais ir rekomendacijomis;
- išmanyti Lietuvos Respublikos teisės aktus, reglamentuojančius dokumentų rengimą, įforminimą, tvarkymą ir apskaitą bei teisės aktų rengimą;
- mokėti anglų ar rusų kalbą B2 lygiu;
- mokėti dirbti su „Microsoft Windows“operacinėmis sistemomis ir „Microsoft Office“ raštinės programų paketu;
- atitikti teisės aktuose nustatytus reikalavimus, būtinus išduodant asmens patikimumo pažymėjimą, leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Slaptai“;
- mokėti valdyti, kaupti, sisteminti, analitiškai vertinti ir apibendrinti informaciją, problemas ir rengti išvadas, pažymas, gebėti sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu;
- gebėti planuoti ir organizuoti skyriaus veiklą, išmanyti strateginį planavimą ir bendruosius vadybos principus.