MIGRACIJOS DEPARTAMENTO
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
Siekiant tinkamai įgyvendinti Migracijos departamentui priskirtus veiklos tikslus, šias pareigas einantis valstybės tarnautojas vykdo šias funkcijas:
- vadovauja Migracijos departamentui, organizuoja jo darbą, sprendžia Migracijos departamento kompetencijai priskirtus klausimus, siekiant užtikrinti Migracijos departamento kompetencijai priskirtų veiklos tikslų įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą;
- atstovauja Migracijos departamentui Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos administracijos padaliniuose, įstaigose prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos bei kitose valstybės ir savivaldybių institucijose bei įstaigose, užsienio valstybių institucijose bei įstaigose, tarptautinėse organizacijose, santykiuose su kitais fiziniais ir juridiniais asmenimis Lietuvoje bei užsienyje;
- pagal kompetenciją užtikrina įstatymų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, Respublikos Prezidento dekretų, Vyriausybės nutarimų, Vyriausybės sprendimų, Vyriausybės rezoliucijų, Ministro Pirmininko potvarkių ir kitų teisės aktų įgyvendinimą;
- pagal kompetenciją priima įsakymus, tikrina, kaip jie įgyvendinami, prireikus kartu su kitų Lietuvos Respublikos valstybės institucijų ir įstaigų vadovais priima bendrus įsakymus;
- priima sprendimus Migracijos departamento kompetencijos klausimais;
- pagal kompetenciją Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka pasirašo sutartis ir susitarimus su Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių juridiniais ir fiziniais asmenimis;
- pasirašo Migracijos departamento ieškinius, prašymus (skundus), atskiruosius, apeliacinius ir kasacinius skundus ir kitus procesinius dokumentus;
- pagal kompetenciją pasirašo irvizuoja Migracijos departamente parengtus ar derinamus raštus, teisės aktų projektus, Lietuvos Respublikos pozicijas Europos Sąjungos institucijose nagrinėjamais klausimais ir kitus dokumentus;
- teisės aktų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Migracijos departamento valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartį, juos skatina, skiria tarnybines ar drausmines nuobaudas, pašalpas, suteikia kasmetines ir tikslines atostogas;
- teikia nuomonę Policijos departamentui prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos dėl kandidatų į Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Migracijos valdybos, Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių ir Utenos apskričių vyriausiųjų policijos komisariatų migracijos skyrių viršininkų (vedėjų) pareigas;
- tvirtina Migracijos departamento darbo reglamentą, vidaus tvarkos taisykles, administracijos padalinių nuostatus;
- tvirtina Migracijos departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių sąrašus, Migracijos departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymus;
- sudaro Migracijos departamento valstybės tarnautojų vertinimo komisiją ir kitas komisijas bei darbo grupes,kurių reikia teisės aktams įgyvendinti ar Migracijos departamento efektyviai veiklai užtikrinti;
- tvirtina Migracijos departamento Finansų kontrolės taisykles ir Apskaitos politiką, veiklos planus (komandiruočių, mokymo ir kt.), kitus planavimo, kontrolės ir finansinius dokumentus;
- kontroliuoja Migracijos departamento metinio veiklos plano įgyvendinimą;
- suderinus su Policijos departamentu tvirtina migracijos tarnybų valstybės tarnautojų mokymo ir kvalifikacijos tobulinimo kursų planus;
- teikia siūlymus vidaus reikalų ministrui dėl valstybės vykdomos migracijos politikos tobulinimo ir sisteminių migracijos politikos įgyvendinimo problemų sprendimo;
- pasirašo sutartis su Turto valdymo ir ūkio departamentu prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos dėl buhalterinės apskaitos centralizuoto tvarkymo;
- vykdo kitas įstatymais ir kitais teisės aktais nustatytas funkcijas, taip pat vidaus reikalų ministro pavedimus tam, kad būtų pasiekti Migracijos departamento veiklos tikslai.
Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
- turėti aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą socialinių arba humanitarinių mokslų studijų srities išsilavinimą;
- turėti ne mažesnę kaip 2 metų vadovaujamo darbo, vadovaujant institucijai, įstaigai, organizacijai ar jos padaliniui, patirtį;
- turi būti gerai susipažinęs su Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais migracijos procesus, susijusius su Migracijos departamento veikla, valstybės tarnybą, darbo teisinius santykius, viešąjį administravimą bei strateginį planavimą, gebėti juos taikyti;
- turėti darbo koordinavimo ir planavimo įgūdžių, mokėti savarankiškai planuoti ir organizuoti savo bei kolektyvo veiklą, sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu;
- mokėti anglų arba vokiečių, arba prancūzų kalbą B2 lygiu (pagal Europass);
- atitikti teisės aktuose nustatytus reikalavimus, būtinus išduodant leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Slaptai“, ir asmens patikimumo pažymėjimą.